torsdag 21 januari 2010

Sha ;)

Hejsan.
Jag sitter här hemma och har jättetråkigt, blir väl stallet lite senare, jag ska träna NH med han, jag har ju glömt skriva om dur det gick igår, det kommer nu.
Naturlig horsemanship träning med greta! :'D
Det började med att jag kom till stallet och tog ut greta i stallgången, han är lös nu på tiden, tycker synd om han som ska stå uppbunden, jag tog av honom täckena och tog en borste i min han, jag lät såklart greta lukta på den och frågade om han ville bli borstad med den, han luktade och njöt, det betyder att han vill bli borstad, så jag började borsta, han stod och njöt när jag borstade han, jag gick förbi vid hans huvud och han bara pussade mig, jag blev så glad att jag nästan började gråta :'D Han tog ner huvudet och lät mig klia han bakom öronen, han sänkte huvudet allt mer och mer tills han nästan hade mulen i marken, jag slutade klia han och borstade vidare, han stod stilla exakt hela tiden, sen tog jag repgrimman och repet, då lyfte han huvudet jättehögt och fram med öronen, han va glad över att vi skulle träna, jag tog på han den och han frustade ut, vi gick sedan ut i hagen, jag lämnade hagen öppen, vi gick en liten bit bort, och där började jag klappa han med mina redskap, och sedan så började vi med flytta bak/framdel, det gick jättebra, sen va det dax för lite bus, jag sprang iväg och han hängde efter i trav utan att repet va spänt :'D Jag blev chockad, jag trodde aldrig han skulle följa efter i trav, jag blev så glad, så jag myste med han i 5 min, sedan släppte jag han FRI, jag sprang iväg och han sprang efter, när jag stannade stannade han, när jag gick så gick han, när jag sprang så sprang han, han kunnde vända sig om och springa ut ur hagen, men han valde att fälja efter mig, jag är så glad så att jag skulle kunna spricka, jag berömmde med klappar och mys, sen när vi va klara fick han en godisbit, han gick in i boxen och stod där och väntade, jag satte på han hans täcken och sedan va jag klar!
JAG ÄLSKAR MIN UNDERBARA HÄST!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar