söndag 17 januari 2010

Knäppa häst!!

Hejsan.
Idag red jag greta lite i paddocken, han va jättepigg imed att jag inte har ridit på ett tag, men iallafall, jag började med att skritta runt och runt och runt, sen började jag trava efter typ 10 min, han började jättebra, han gick ner på tygel och va skitfin, helt plötsligt exploderade han ? xD Han kastade sig åt sidorna, han stegrade och bockade och sparkade backut ? Knäppa häst! Nu får jag inte låta han vila mer en 1 dag i veckan ;) Men jag älskar han ändå, sen skulle jag bara galoppera lite grann lite sådär långsamt, men greta sa NEJ ! ;O Han skulle minnsan springa snabbt och aldrig stalla, och han höll sig inte i cirklen som vi har saltat och mjukat upp, utan han skulle ut på den hala biten, han glider sen lyckas jag få in han i cirklen igen PUUUUH ! det kunde gått jävligt illa det dät du. Men det gick bättre i slutet :)


// SaaraaHjörtkviiist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar