måndag 25 januari 2010


HEJSAN!! :D
stora nyheter på gång, men det kommer om du läser 8D
Jag känner mig kass på att uppdatera denna bloggen oxå, men ibland finns det ju tid ibland inte, igår började det med att jag vakna runt 9 tog på mig och stog och skakade, jag va nervös som satan, klockan 2 åkte vi till satllet hämtade sadel och träns och lite mer, åkte till vellinge där jag skulle provrida en häst som heter faceoff, jag kom dit, hälsade på Uffe (ägaren) och sedan hämtade vi in han från hagen, jag tog in han och han va lite pigg, han har ju inte blivit riden på 2 år, jag borstade han och satte på han saddlen, tränsade och gick ut, jag ledde han ungefär 100 meter sedan longerade jag han i 10 min, sedan hoppade jag upp på han och han började skritta, det känndes perfekt, jag travade lite och skrittade sen igen, han blev rädd för någonting, men jag lugnade ner honom och red vidare, jag travade på och han va hur duktig som hälls, det e nästan ingen som har ridit han alls, men han va så duktig så duktig så, jag skrittade av och red tillbaka hem, pratade med uffe och mamma samtidigt, allt slutade med att vi bestämmde att han lämnar hästen hos mig på onsdag, jag kom hem ringde till anders ( mammas kille) och frågade om jag fick lov att köpa nhan och anders sa det e väl klart, att jag får, så ringde jag josefin och frågade om jag kunde hyra den andra lediga boxen, och hon sa att hon skulle tänka på det, men hon ringde en haltimme efter och sa att det va okej, så jag ringde till uffe och sa att det är OK att han kommer och lämnar faceoff på onsdag, jag ÄGER min egna häst nu, första hästen jag någonsin har ägt, men jag har ju fortfarande greta, så det blir ett extra jobb i stallet, men det e det värt, jag är så glad :)
Tack!
Ps, det e han på bilden!
Han är svart och är 11 år!

Ha det bra! / Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar