torsdag 17 december 2009

Hejsan.
gårdagen lyder såhär!
Jag kom glad till stallet och tänkte : Idag ska det bli kul att rida :D
Så jag satte igång med mockningen och fixade hans mat.
Sedan så hämtade jag gretas sadel och träns, så gick jag in i stallet.
Han tyckte det va skönt att bli ompysslad..
Jag sadlade och tränsade, sen gick jag ut till paddocken. (Jag skulle rida med gummiband)
Jag skrittade fram och det känndes jättebra....
Sen travade jag ett halvt varm och sen hoppade jag av och satte gummibanden på plats.
Jag hoppade upp och skrittade en liten stund med dom.
Sen travade jag i 1 varv så började han cpa sig :ssss
Han stegrade och sparka backut, han blev galen kan man säga..
Så jag tog av gummibanden, för jag trodde det va dom som orsakade problemet.
Men det va det inte!
Han fortsatte stegra och slänga sig och sticka i galoppen..
Efter ett tag så stannade han upp och vägrade gå, han kastade av mig direkt när jag smackade på han.
Jag landade som tur va på fötterna ;)
Så jag hoppade upp igen, och då tittade han på mig som om han va ledsen över att jag satt upp igen.
Så jag hoppade av och ställde mig framför honom...
Han såg jätteledsen ut och ville inte bli riden mer!!!
Så jag har bestämmt att från och med idag, ska jag inte rida med sadel eller träns alls !
Jag ska hålla på men Natural Horsemanship!
Jag tror att han kommer trivas mer med det.
Så på lördag har jag en lektion om just detta.

Idag va jag i stallet oxå..
Årets första snö föll igår så det e ju jättemycket snö.
Jag gick och gick tills jag va framme.
Jag tog på greta ett extra täcke idag, så nu har han 4 täcken på sig :P
Vattnet har frusit igen :S
Så nu har hästarna inget vatten, dom har så dom klarar sig tills imorgon, men vi mååste verkligen fixa detta.
Men jaa, jag orkar inte skriva mer, jag tränade inte greta idag imed att det va för kallt !

Ha det bra =)


//saaraaHjärtkviiiiist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar