fredag 12 februari 2010

Förlåt, men jag är depp!


Hejsan.
Igår red jag min ena häst greta, han va pigg och frammåt, jag började med att leda han till åkern jag skulle rida på, imed att det är ganska halt så jag vågar inte skritta dit han, när jag kommer dit hoppar jag upp och han blir jätteglad och pigg, jag skrittade 10 min, "skrittade" kan man ju inte säga, men han kunde inte hålla sig, så han fick typ damp och travade och taktade hela tiden, sen började jag trava han, det känndes så underbart på något sätt, jag tränade på en liten volt som jag höll mig till, halt från trav och trav från halt, snett igenom och länga på traven, han va rikitg fin, lydde varenda minsta skännkel, och gick ner på tygel hur lätt som hällst, jag satte igång galoppen och galopperade, jag stod i fälttävlanssits och läta han springa, fast jag ändå arbetade han sammtidigt, han va fin i galoppen oxå, han gjorde ett rent galoppombyte, jag är så stolt över han, sen travade och skrittade jag av han, då va han svettig kan jag lova, han fick massa moröttet och pussar.

Ha det bra! / Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar