tisdag 23 februari 2010

Flytt till forserum ? jappjapp!

Hejsan.
Nu har jag flyttat till forserum, det ligger i småland som ni kanske redan vet... och förlåt att det var dar sedan jag uppdaterade, men vi hade inte internät så jag kunde ju inte göra det, men nu är det fixat, jag har faktist tänkt på att lägga ner bloggen ett par gånger, men nu har jag bestämt mig för att behålla den i vilket fall som hällst, men jag blir lite besviken imed att det inte finns någon som vill kommentera någon gång, jag vet inte äns om det är många som kollar på den ;s men om ni vill forsätta läsa denna bloggen får ni börja kommentera, här uppe i forserum är det över 1 meter snö och det bara snöar och snöar, det slutar lixom aldrig -.-'' jag hatar verkligen snö, men det hade varit helt OK om man hade hästarna här uppe, men dom är kvar i skåne pga, att vi inte har hittat något stall än, men vi ska åka runt och kolla på några stället, det känns verkligen tomt utan Greta oc Cupcake, cupcake är såklart faceoff som jag har döpt om... min mamma pratade med carolin (gretas föredetta ägare) och när hon la på luren sa hon att jag hade fått greta som min egen, det känndes underbart att få veta att han va min aldelles egna, det är jätte underbart! Han är hästen som lärde mig allt, när jag fick han va jag rädd för att trava över bommar, jag va rädd för att galoppera, jag kunde inte trava utan att hålla mig i sadlen, nu kan jag allt det där och nu kan jag hoppa 1.10 som högst med greta, han är som sagt mitt liv, jag älskar han mer än någon annan häst... och jo, jag älskar cupcake oxå, men greta betyder liiite mer, jag har ridit han i ett och ett halvt år nu.. jag skulle lämna tillbaka han i sommar men nu blir det inte så, vi kommer för det mästa hålla på med dressyr hade jag tänkt, hoppning oxå såklart men inte så höga hinder imed att han är 21 snart.... men han är jättepigg och go för sin ålder, min nya häst cupcake har precis lärt sig galoppera med ryttare på, han är ett 12årigt varmblod, jag köpte han för att han va otroligt fin och hans steg va underbara, han kan bli något stort en dag, jag har bestämmt mig för att detta året, det ska bli mitt och hästarnas tävligsår, dressyr med greta och cup, sen hoppning med greta, jag ska lära cup att hoppa en dag oxå, men det kommer dröja ett tag...

men nu till mina förebilder !! :)




JAN BRINK!!
Han är min förebild i dressyr, han är otroligt duktig och jag skulle vilja vara lika duktig som han! :D




TOBBE LARSSON!!
Han är min förebild i markarbete, han är oxå grym på att lära hästar saker som dom tror att dom inte kan, samma sak med ryttarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar