tisdag 24 november 2009

Ridning på stubben.

Hejsan.
Idag red jag på stubben.
Jag tog in Greta och borstade han länge.
Han tyckte det va jättemysigt ^^
Sen så sadlade jag och tränsade...
Sen så tänkte jag : Var ska jag rida ?
Jag bara : ääh, jag rider på stubben.
Jag började med att skritta fram runt fyrkanten och då låg där en sån vildkanin.
Jag trodde den va död.
men sen såg jag dens ögon
HELVETE vad läskiga dom va :S
Jag är rädd för den XD
Men jag skrittade vidare.
sen travade jag och galopperade ganska mycket.
Jag har märkt att han blir svettig av att bara trava 1 minut.
SÅ jag får nog ta och klippa han :D
Han va duktig idag iaf ! :P
Sen när vi kom tillbaka till stallet ställde jag mig brevid en kartong som va full av päron.
Vad tror ni greta gör ?
JO han ställer sig och nickar med huvet jättemycket X)
Så jag frågade vill du ha ?
Han bara nickade på huvet.
Det såg ut som att han skrek JAAA!! :D
Sen red jag bennetton med josefin och hanna som red macken roy och image.
Vi red ut och sen red vi lite på emmas bana.
Det va skitkul.
Bennetton bockade och slängde med huvet och ville bara galoppera typ.
Fett kul.
Sen "mörkgalopperade" jag och josefin på väg hem.
Skit kul det med XD
Sen borstade jag av hästarna och gick hem.
Jag mår bajs ! :'(
aja, får hoppas det går över.


//saaraaHjärtkviiiist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar